0
Twój koszyk jest pusty.

Aktualności


Zapraszamy na kolonie pod kierownictwem dyrektora Centrum Pedagogiki Praktycznej  Michała Przybyłowicza

 

W programie codziennie mnóstwo zajęć instruktorskich

 

W TYM ROKU 2 NOWOŚCI!!! - PROFIL SURVIVALOWY I ZAJĘCIA SKIMBOARDING'u!!!

ActivFun, czyli tradycyjny MIKo-TUR a w nim wszystkie aktywności w pigułce na wszystkich turnusach…
Na turnusie 3, 4 i 5 można wybrać konkretny profil !:)

W każdym turnusie znajduje się opis wszystkich programów, które będą realizowane… kliknij w ikonkę i poczytaj co będzie się działo na poszczególnych turnusach !

TERMINY TURNUSÓW 2017:

1. TURNUS: 25.06-08.07.2017 – ActivFun

2. TURNUS: 09.07-22.07.2017 – ActivFun

3. TURNUS: 23.07-05.08.2017 – Profile + ActivFun

4. TURNUS: 06.08-19.08.2017 – Profile + ActivFun

5. TURNUS: 20.08-26.08.2017 – Profile + ActivFun

Cena:

Turnus: 1,2,3,4: 2400 zł

Turnus: 5: 1300 zł

 

Szczegółowa oferta, z opisem turnusów i profili do pobrania ze strony internetowej: www.miko-tur.pl  (zakładka "obozy/katalog lato 2017)

lub na naszej stronie internetowej w zakładce "Artykuły naszych ekspertów"- do pobrania katalog w wersji PDF

 

Zaintereesowanych prosimy o kontakt pod nr telefonu 512-220-455

 

1500 zł

KURS UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH i KIEROWNICZYCH W PRACY Z OSOBAMI DOROSŁYMI

(Łódź, grupa 02/2017)

 

• kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, managerów, studentów , a także wszystkich planujących zdobyć umiejętności w pracy trenera-szkoleniowca prowadzącego wykłady i warsztaty z osobami dorosłymi oraz zdobyć kompetencje kierownicze;
• kurs realizowany jest podczas 160 godzin dydaktycznych (120 godzin zegarowych);
• zajęcia realizowane są w budynku Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, przy ul. Franciszkańskiej 17/25;
• ze względu na przewagę formy warsztatowej zajęć liczba uczestników jednej grupy nie może przekroczyć 15 osób;
• uczestnicy szkolenia po jego zakończeniu objęci są półroczną opieką ekspertów i trenerów wg ustalonych terminów dyżurów eksperckich (stacjonarnych i telefonicznych) w siedzibie Centrum Pedagogiki Praktycznej lub innym wyznaczonym miejscu partnerskim;
• kurs zakończony jest egzaminem oraz wydaniem certyfikatów zaświadczających o ukończeniu szkolenia, wraz ze szczegółowym wykazem godzin oraz treści poruszanych podczas zajęć;
• wszystkie warsztaty obejmują część teoretyczną oraz przede wszystkim ćwiczenia praktyczne;
• kurs realizowany jest w trybie weekendowym w soboty (11 godzin zegarowych- 9.00-20.00) i niedziele (9 godzin zegarowych- 8.00-17.00).

 

W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z następującymi zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi:
1. Wprowadzenie do andragogiki. Specyfika kształcenia osób dorosłych.
2. Cechy edukacji osób dorosłych. Jak skutecznie uczyć osoby dorosłe.
3. Psychologiczno-pedagogiczne uwarunkowania pracy z grupą.
4. Współczesne teorie uczenia i nauczania.
5. Rodzaje grup szkoleniowych i rola trenera w tworzeniu procesu grupowego.
6. Komunikacja interpersonalna (werbalna ii niewerbalna) i warunki skutecznego porozumiewania się z grupą. Kontrakt w pracy grupowej.
7. Osobowość trenera. Techniki autoprezentacji trenera.
8. Pokonywanie tremy i stresu. Ćwiczenia improwizacyjne.
9. Asertywność i skuteczność w pracy szkoleniowca.
10. Sytuacje trudne w pracy z grupą i ich skuteczne pokonywanie. Rozwiązywanie konfliktów.
11. Opór grupy i techniki "otwierania" uczestników szkoleń.
12. Metody i techniki wywierania wpływu.
13. Zasady i normy w pracy z grupą.
14. Motywowanie grupy.
15. Metodyka pracy trenera. Przegląd i zastosowanie różnorodnych metod i technik w pracy szkoleniowca.
16. Przegląd metod aktywizujących w pracy z grupą.
17. Rozpoznawanie i dostosowanie metod oraz technik pracy w stosunku do przeprowadzonej diagnozy potrzeb.
18. Opracowanie strategii pracy z grupą.
19. Budowanie konspektów i scenariuszy pracy z grupą.
20. Jak przygotować prezentację i opracować materiały szkoleniowe.
21. Sztuka prowadzenia szkoleń- czyli jak zainteresować grupę i osiągnąć trenerski sukces.
22. Ewaluacja szkoleń i korekta błędów.
23. Autoprezentacja, praca przed kamerą.
24. Konsultacje i doradztwo w pracy trenera, coaching, mentoring, tutoring.

 

Terminarz zjazdów:
4-5 lutego 2017
18-19 lutego 2017
4-5 marca 2017
18-19 marca2017
1-2 kwietnia 2017
22-23 kwietnia 2017 (egzamin)

 

Koszt całości szkolenia: 1500 zł/osoba.

Zgłoszenie uczestnictwa pod numerem telefonu: 512-220-455
lub adresem e-mail: centrum.pedagogiki@gmail.com
(w zgłoszeniu proszę podać imię, nazwisko, numer telefonu, a także symbol grupy: Łódź 02/2017)

Po otrzymaniu zgłoszenia otrzymacie Państwo informację o zakwalifikowaniu, a także dane do przelewu.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie opłaty całej kwoty w ciągu 7 dni od otrzymania potwierdzenia miejsca na liście uczestników.

Kierownik kursu: Łukasz Jabłoński

 

Informujemy, że w przypadku rezygnacji z kursu najpóźniej 14 przed jego rozpoczęciem, zwracamy jedynie 50 % wpłaconej kwoty, natomiast po tym terminie Centrum Pedagogiki Praktycznej nie zwraca kosztów kursu (istnieje możliwość znalezienia przez Pańtwa osoby "na zastępstwo")

Centrum Pedagogiki Praktycznej jest realizatorem Rządowego Programu Bezpieczna+.

 

Celem głównym programu jest poprawa bezpieczeństwa uczniów poprzez działania prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami zajmującymi się sprawami bezpieczeństwa, sprzyjające kształtowaniu postaw i nawyków bezpiecznego zachowania.

 

Naszemu Centrum powierzono realizację całości projektu                  w Gimnazjum Publicznym w sobieniach-Jeziorach (jedyna szkoła       w Powiecie Otwockim, która otrzymała dotację).

 

Potwierdza to nasze kompetencje we wspomaganiu szkół w realizacji programów profilaktyki.

 

Poniżej zakres i szczegóły realizacji:

 

1. Warsztaty z zakresu profilaktyki uzależnień dla wszystkich uczniów obejmujące szczegółową diagnozę zagrożeń wynikających ze specyfiki środowiska lokalnego oraz realizację treści zgodnie z poniższymi obszarami uzależnień:
Obszary tematyczne:
- narkotyki,
- dopalacze,
- alkohol,
- nowe uzależnienia (moda, tanoreksja, bigoreksja, ortoreksjaitp.)

 

2. Warsztaty dla młodzieży w zakresie cyberprzemocy, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń wynikających z używania Internetu oraz telefonów komórkowych

 

3. Trening umiejętności społecznych dla uczniów.


To jedyny w swoim rodzaju projekt zakładający przeprowadzenie w każdej klasie cyklu 6 spotkań po 2 godziny dydaktyczne w niżej przedstawionych obszarach tematycznych, mających na celu rozwijanie wszechstronnego rozwoju społecznego uczniów. Dzięki zajęciom uczniowie rozpoznają samych siebie w relacjach społecznych, wzmacniają poczucie własnej wartości, potrafią osiągać porozumienie w sytuacjach konfliktowych, a także sygnalizować pojawiające się problemy. Specjaliści Centrum Pedagogiki Praktycznej na początku zajęć prowadzą szczegółową diagnozę potrzeb grupy w formie pre-testów (poziomu agresji, zagrożeń występujących w szkole i poza nią, asertywności, socjometryczny, test osobowości na podstawie programu "Cztery soczewki" prof. G. Nelsona), a po zakończeniu cyklu zajęć przygotowują opracowanie uwzględniające rezultaty podejmowanych działań.

 

Obszary tematyczne:
- asertywność i umiejętność odmawiania;
- techniki radzenia sobie ze stresem;
- sposoby radzenia sobie ze złością swoją i innych oraz agresją;
- komunikacja interpersonalna, w tym komunikacja w klasie szkolnej;
- jak budować zaufanie w rodzinie i rozmawiać z rodzicami o problemach;
- ćwiczenia integrujące grupę i budujące zaufanie w zespole;

 

4. Sympozjum pod hasłem "Bezpiecznie w szkole i poza nią".


To wyjątkowe przedsięwzięcie trwające cały tydzień szkolny (5 dni), mające swój finał w piątek kończący całotygodniowy projekt.
Od poniedziałku do czwartku w dowolnie wybranym tygodniu szkolnym, uczniowie każdego dnia pod kierunkiem ekspertów Centrum Pedagogiki Praktycznej oraz nauczycieli przygotowują się do piątkowego sympozjum. Każda klasa przygotowuje sie do sesji referatowej oraz plakatowej w zakresie:

a/ razem przeciwko agresji i przemocy;
b/ stop uzależnieniom od narkotyków, alkoholu, papierosów, dopalaczy;
c/ jak reagować w sytuacjach trudnych/kryzysowych;
d/ moje prawa a odpowiedzialność.

Każda klasa otrzymuje konkretny temat do zrealizowania w ciągu tygodnia (minimum jeden referat oraz minimum 5 plakatów), które następnie są zaprezentowane podczas piątkowego sympozjum, na które zaproszeni są wszyscy uczniowie, nauczyciele, rodzice uczniów, przedstawiciele władz gminy oraz eksperci. Sympozjum trwa 5 godzin zegarowych.
Sympozjum składa się z sesji plakatowej (galeria w całym korytarzu szkolnym) oraz sesji referatowej, w której przedstawiciele każdej klasy prezentują przygotowany w ciągu tygodnia referat.
Wystąpienia referatowe uczniów przeplatane są wykładami specjalistów- pedagogów i psychologów, uświadamiającymi realne zagrożenia młodzieży we współczesnym świecie.

 

Zapraszamy inne szkoły do współpracy z Centrum Pedagogiki Praktycznej w zakresie realizacji szkolnych programów profilaktyki.

 

 

 

400 zł

Zapraszamy młodzież od 12 roku życia oraz dorosłych w każdym wieku na 19.edycję kursu języka migowego, rozpoczynającego się od października 2016
Zajęcia odbywają się przez 6 tygodni się w soboty (5 godzin) w godzinach 9.00-14.00 w sali szkoleniowej Centrum Pedagogiki Praktycznej w Warszawie- ul. Biskupia 6 lok.6b (Warszawa- Gocławek przy pętli tramwajowej i Centrum Handlowym King Kross). Początek po zebraniu grupy w pierwszym tygodniu października.
Kurs obejmuje 30 godzin zegarowych, w trakcie których uczestnik zapoznaje się z następującymi zagadnieniami:
1. Teoretycznymi:
- język migowy wśród innych języków;
- specyfika posługiwania się językiem migowym;
- język migowy a język migany.
2. Praktycznymi:
- daktylografia - w zakresie posługiwania się alfabetem palcowym i liczebnikami głównymi oraz porządkowymi od zero do miliard;
- ideografia - w zakresie posługiwania się 330 znakami języka migowego(wykaz w załączniku);
- tłumaczenie ponad 200 zdań na język migowy;
- konwersacje:
- tworzenie opowiadań;
- tłumaczenie wybranych tekstów piosenek na język migowy;
- tworzenie zdań w języku miganym.
Kurs kończy się egzaminem i otrzymaniem certyfikatu potwierdzającego znajomość języka migowego z wypisanym jak powyżej całym zakresem+ wykaz wszystkich zrealizowanych znaków. Nie jest to kurs Polskiego Związku Głuchych tylko 19. edycja kursu organizowanego przez Centrum Pedagogiki Praktycznej.
Koszt 400 zł za osobę/ płatne z góry za całość po dokonaniu zgłoszenia. Zapisy pod numerem 512-220-455 - liczba miejsc ograniczona.

 

Eksperci Centrum Pedagogiki Praktycznej realizatorami w projekcie Biura Edukacji w Warszawie

Już drugi rok w Warszawie realizowany jest projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), realizowany przez Miasto Stołeczne Warszawę w partnerstwie z Towarzystwem Amicus oraz Fundacją Humanites. Ze strony Urzędu m.st. Warszawy projekt wspierają: Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 13 oraz Poradnia Specjalistyczna Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii „MOP”.

Projekt nosi nazwę: 

"Warszawski model wspomagania szkół i przedszkoli jako przykład systemowego rozwiązania dla obszarów metropolitalnych"

Rezultatem projektu będzie stworzenie obok istniejącej oferty doskonalenia nauczycieli, oferty równoległej dla rad pedagogicznych, służącej zwiększeniu umiejętności pracy zespołowej oraz podnoszącej jakość systemu wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli. Grupą na którą projekt oddziaływał będzie pośrednio będą uczniowie i rodzice, którzy odczują pozytywne zmiany w dydaktyczno - wychowawczej pracy placówek.

 

Eksperci Centrum Pedagogiki Praktycznej:

 

mgr Michał Przybyłowicz

mgr Leszek Płoński

mgr Sylwia Łysakowska

mgr Jolanta Sieradzan

mgr Agnieszka Kolek

mgr Milena Bajer

 

są realizatorami cyklu warsztatów, konsultacji i doradztwa indywidualnego w ramach projektu w 150 placówkach na terenie Warszawy. 

 

Dziękujemy organizatorom za zaufanie naszej firmie również w tym roku szkolnym.

 

Dyrektor Centrum Pedagogiki Praktycznej wykładowcą na trzech prestiżowych konferencjach.

11 grudnia 2014 r. rozpoczął się cykl konferencji „Rozpoznać, wpierać, rozwijać – zdolny uczeń w systemie edukacji” zorganizowanych w ramach projektu Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Do Poznania, Krakowa oraz Falent pod Warszawą przybyło ponad 600 osób,       w tym przedstawicieli Szkół Odkrywców Talentów, nauczycieli, pedagogów, psychologów i osób zaangażowanych we wspieranie uczniów zdolnych.

Podczas konferencji, dyrektor Centrum Pedagogiki Praktycznej Michał Przybyłowicz, na zaproszenie organizatorów wygłosił trzy 1,5 godzinne wykłady w poniższej tematyce:

  • Kreatywny czyli jaki? O kreatywności dzieci i młodzieży;
  • Nauczyciel tutorem, coachem. Tutoring metodą w pracy z uczniem zdolnym;
  • Doświadczenia Szkół Odkrywców Talentów w pracy z uczniami zdolnymi;

 

Cieszymy się, że nasz głos w trosce o wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów kolejny raz został wysłuchany przez tak liczne grono odbiorców.

Centrum Pedagogiki Praktycznej na konferencji w Poznaniu

Z radością informujemy, że właśnie otrzymaliśmy e mail, którego treść prezentujemy poniżej. Spośród licznych zgłoszeń zostało wytypowanych 13 osób, których głos zostanie wysłuchany podczas niezwykle istotnej konferencji dotyczącej stanu pedagogiki szkolnej z punktu widzenia środowisk akademickich. Wśród nich Michał Przybyłowicz- dyrektor Centrum Pedagogiki Praktycznej w Warszawie, jako jedyny głos w dyskusji w Polsce z punktu widzenia praktyki- nie teorii pedagogicznej. Możemy śmiało powiedzieć, że zaczynamy liczyć się jako istotna instytucja mająca wpływ na dalsze losy oświaty w Polsce.

 

"Szanowni Państwo,
dziękujemy za nadesłane głosy i uprzejmie informujemy, że Rada Programowa Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Pedagogika szkolna/szkoły: protokół rozbieżności. Nowe otwarcie (Poznań, 25 listopada 2014) zakwalifikowała do prezentacji tylko te, które mieszczą się bezpośrednio w jej problematyce. Interesuje nas pedagogika szkoły/szkolna jako subdyscyplina pedagogiki i jako specjalność na kierunku pedagogika.
Oto lista 13 osób, które prosimy o zabranie głosu w dyskusji, według podanej kolejności (kierowaliśmy się zakresami zgłoszonych wypowiedzi):
dr hab. prof. UW Małgorzata Żytko (Uniwersytet Warszawski)
dr hab. prof. UKW Ryszarda Cierzniewska (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)
dr Marek Kościelniak (Uniwersytet Jagielloński)
dr hab. Hanna Kędzierska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
dr Monika Jakubowska (Uniwersytet Warszawski)
dr hab. prof. KUL. Adam Maj (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II)
mgr Jarosław Kotliński (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu)
dr Magdalena Grochowalska (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie)
dr Marta Krasuska-Betiuk (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie)
dr Ewa Bochno (Uniwersytet Zielonogórski)
dr Małgorzata Kozak (Uniwersytet Jagielloński)
mgr Matylda Pachowicz (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
mgr Michał Przybyłowicz (Centrum Pedagogiki Praktycznej w Warszawie)"